CEO in opspraak

De Vries is al zo’n 5 jaar CEO van een groot bedrijf. Hiervoor heeft hij ruim 30 jaar bij verschillende grote ondernemingen gewerkt. Jij bent zijn PA en kent hem als een charmant en energiek persoon en je kan het goed met hem vinden. Ook bij de cliënten en de netwerkbijeenkomsten is hij een graag geziene gast. Hij komt echter in opspraak vanwege een besluit dat hij jaren geleden bij zijn voormalige werkgever, als CEO, heeft genomen. Iedereen heeft zijn mening over de Vries klaar en de social media gaan helemaal los. Ga je hierin mee? Of: hoe stel jij je op?

Advies
Gezien de goede band met De Vries is het raadzaam om deze kwestie direct met hem te bespreken zodat het niet een zaak zal worden die tussen jullie in zal gaan staan. Daarnaast zal de afdeling communicatie de medewerkers moeten informeren hoe hier verder mee om te gaan. Wat is de boodschap die naar externen moet worden overgebracht? En wie zal de media te woord staan?

Geef een reactie

Het emailadres en de afzender/naam worden niet gepubliceerd. Ze zijn wel nodig om eventueel contact op te nemen.
Wij behouden ons het recht voor om een reactie in te korten of geheel niet te plaatsen. Na het melden van een reactie kan het even duren voor dit op de site zichtbaar is.
Verplichte velden zijn gemarkeerd met *